London, March 8 : Having two cups of black tea or one cup of green tea a day can help cut down risk of developing ovarian cancer in women, says a study.
Researchers at the University of Washington studied 2,000 women and noticed a 54 per cent risk reduction in those who drank one or more cups of green tea a day, the Daily Express reported.
A second study by the National Institute of Environmental Medicine in Stockholm discovered that those drinking at least two cups of black tea daily slashed the risk of ovarian cancer by nearly 50 per cent.
Studies have emphasised the cancer-protecting properties of both teas that have also been observed to help the heart, boost the brain and bring down "bad" cholesterol levels.
--ANI
Your Yearly Horoscope for 2011:
Pisces
Aquarius
Capricon
Sagittarius
Scorpio
Libra
Virgo
Leo
Cancer
Gemini
Taurus
Aries
TOP READ ARTICLES:
Vanessa Hudgens finds centipedes 'awful'
Kellan Lutz wants more 'Twilight' film
Oscar is boring: Dustin Hoffman
Demi Moore seeking spiritual advice from Deepak Chopra?
Justin Bieber just too humble
Convicted stalker of Madonna, Halle Berry on run
'Bulimic' Gaga spent most of her high school days throwing up
'The Rock' plans switch to politics when 'time is right'
Sir Paul Mccartney gets star on Hollywood Walk Of Fame
Tim Vine bags funniest joke award for 'Conjunctivitis.com'
Madonna may duet with Britney Spears again
Tess Daly roots for funnyman Alan Carr to judge 'Strictly'
Adele doesn't want to be 'skinny mini with my tits out'
Antonio Banderas, Salma Hayek started hating each other on promo tour
Cheryl Cole seen with ex-boyfriend in LA